stylist - sm




vi har stylist - sm om två veckor med temat vinter, vi är 4 i en grupp och göra hår, naglar,smink och kläder av ett vitt lakan vi ska få jobba med, sedan är det en jury som bestämmer två par som kommer gå vidare till yttligare en tväling i göteborg i mars, där vi får tävla igen fast med ett annat tema, kommer bli grymt, är så jävla taggad och har massa massa ideer redan nu!!!!! jag älskar att utbilda mig till STYLIST!!! ♥


föresten, idag fick jag veta att vi kan få ta gesällbrev, tror ni jag blev glad eller? ;o

GESÄLLBREV FÖR MAKEUP ARTISTER

Tycker det låter toppen, självklart ska även makup artister ha en kvalitetsstämpel där man har chans att bevisa sin skicklighet och kvalitet (många frisörer och målare gör sånna här prov efter sin utbildning och efter en tid som verksamma inom yrket). Detta prov ska alltså göras både teoretiskt och praktiskt, så här står det: "den teoretiska delen avhandlas ämnen som hygien, sminkning för media, sminkning för mode och ansvar inför kund. Därefter följer tre till fyra timmars praktik. Så får man visa sina kunskaper i ämnen som brudsminkning, sotning och 50-talsmakeup, i love it, love it love it ♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0